escritas e falares da nossa língua


quarta-feira, julho 22, 2009

crego (Gz.)

"crego" (subst.) deriva de "clérigo". significa "padre", "sacerdote (da Igreja Católica)".
os dicionaristas portugueses registam "crelgo" e créligo". como derivados registam "crega", para "filha de padre", e "créliga" para "religiosa", "freira" ou "monja". da banda galega regista-se "cregote", diminutivo depreciativo de "crego", o mesmo que "padreco".


imagem: www.pintoresgalegos.com

5 Comments:

  • Porém crego em Portugal é usado? Porque acho que nom o topo nos dicionários ainda que o emprego junto a pároco e sacerdote nos meus escritos por ser umha forma galega e portanto portuguesa tamém.

    By Blogger AFP, at 12:34 da manhã  

  • sinceramente não ouço muito falar no "crego" em Portugal. é o "padre". sei que aí a concorrência do outro sentido de "padre" (pai) faz com que "crego" tivesse a sua oportunidade lexical. mas há as palavras muito próximas que eu registo.

    By Blogger josé cunha-oliveira, at 2:49 da manhã  

  • Hai un paxariño que en Portugal chaman "papa-figos" e que en Galicia é o "vichelocrego" (viste-o-crego), non sei a razón. Ten moitos outros nomes, case un por aldea, pero vichelocrego é o máis extendido.

    By Anonymous Anónimo, at 9:01 da tarde  

  • penso que porque os cregos (padres) tenhem moitas figueiras no passal e froita (fruita, fruta)no pomar...

    By Blogger josé cunha-oliveira, at 5:19 da tarde  

  • Con licença do viajante, vou contestar a Pablo:
    Viche-lo-crego é assi chamado nas rias baixas o ouriolo, a razom é por que o tal paxaro quado canta semelha que dize isso mesmo.
    Evidentemente "viche-lo-crego" tem que ser pronunciado ao jeito engebre do Morraço e ria de Vigo, tiro-liro é outro nome, dos muitos onomatopéicos que tem, mui semelhante ao seu cantar)

    http://oqueseouveporai.blogspot.com/search?q=ouriolo

    By Blogger O, at 12:26 da tarde  

Enviar um comentário

<< Home